Teknisk information inför vårmötet

Hejsan, hoppas att ni alla är redo för sektionsmöte nu ikväll! Här kommer information om hur det rent tekniskt kommer att gå till. Läs igenom detta innan mötet så att ni har koll på vad som står. Är det några frågor eller oklarheter om vad som står nedan så kan ni kontakta oss på styrelsen@ysektionen.se.

Länk: https://liu-se.zoom.us/j/2055186701 
Lösenord: Ysektionen

Hoppas att vi ses ikväll!

Viktig information:
  • Länken till Zoom-rummet finns på evenemanget på https://ysektionen.se/kalender/369/. 
  • För att få komma in i mötesrummet krävs att du är anmäld i röstgruppen på hemsidan via den stora knappen på framsidan. 
  • I pauserna kommer vi att tömma röstgruppen. Kom ihåg att logga in igen när det börjar.
  • Om man måste lämna pågående sektionsmöte MÅSTE man höra av sig till en styrelseledamot och lämna röstgruppen på hemsidan. Detta för att säkerställa en enhetlig röstlängd.
Vett och Etikett:
  • Vill man ha ordet kan man som vanligt använda talarlistan. Vid ordningsbrytande tillfällen bör man skriva ett privat meddelande till ordförande som sedan tilldelar dig ordet.
  • Kom ihåg att endast tala då du har fått ordet tilldelat dig, och att hålla din mikrofon avstängd vid övriga tillfällen.
  • Kom ihåg att stänga av mikrofoner och webbkamera efter att du talat klart.
  • Du är deltar fortfarande i ett sektionsmöte, även om du sitter hemma. Försök hålla fokus och delta aktivt i mötet.
Information till kandidater för förtroendeposter:
  • När det blir dags för er punkt kommer vi att visa den video ni har skickat in som presentation.
  • Därefter svarar ni på frågor, precis som på ett vanligt sektionsmöte. Säkerställ att ni har en fungerande mikrofon och gärna även en webbkamera
  • Under själva valet kommer ni att skickas ut ur mötet där ni ska vänta kvar tills ni blir insläppta igen, precis som vid ett vanligt sektionsmöte.

Senast ändrad: 22 april 2020 18:05 av Carl.
Öppnad av 334 användare sedan 25 maj 2022.